Eerste maand Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Rosan Glas - WaarBenJij.nu Eerste maand Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Rosan Glas - WaarBenJij.nu

Eerste maand Singapore

Door: Rosan

Blijf op de hoogte en volg Rosan

30 April 2014 | Singapore, Singapore

Het is weer eens mislukt om een up-to-date verslag bij te houden.. veel te druk! Maaaar, het gaat supergoed met me!
De eerste week heb ik in een hostel geslapen en een paar dagen bij Ernest gecrashed (die een supermooooi apartement heeft hier). Ik hoefde nog niet aan t werk, en heb heel veel sightseeing gedaan in die week! Daarna kon ik mijn kamer in.

Het allerbelangrijkste, ik heb leuke vrienden (ben best friends met een superleuke duitse chick Verena, die hier werkt en Karla, een mexiaans meisje) en afgelopen weekend naar een paradijselijk eiland geweest in maleisie met 25 mensen die we niet kenden! Maar ze waren allemaal echt superleuk, en nu ben ik een beetje part of the cool gang hier :P (van die coole dudes en mooie meiden die surfen en elke zondag een vaste plek in de beachclub hebben en ook nog eens oprecht leuk zijn! )

Mijn stage is best wel leuk, af en toe loop ik wel een beetje vast in mn project, omdat ik t echt in mn eentje doe.. en het is nog steeds een beetje vaag.. Een soort van mini-thesis eigenlijk.. :P Ik moet een aantal producten ontwikkelen die gezond zijn, vooral voor diabetici en ik heb ook nog een ander project voor het gebruik van fenugreek poeder (heel smerig, maar gezond) in een product, zodat het lekker is :P.
Ik ben dus helft van de tijd in het lab biscuits en drankjes aan t maken, leuk leuk!!
Mijn collega's zijn heel aardig, al praten ze in het lab alleen maar chinees, dus daar ben ik een beetje alleen. Mijn bureau is gelukkig in een kantoorruimte met de international girls, dus dat is een stuk gezelliger!

Mn huis is best wel prima, mn bed is alleen zoo hard dat ik elke nacht een paar x wakker wordt van mn gehele zijkant die slaapt, maar mssn moet ik gewoon nog een beetje wennen.. :P Heb leuke huisgenoten iig! Gigi en Kenn zijn er niet zo vaak (een stel). Verder woon ik met Baptiste, een franse jongen, Chris, een duitser en Peter, ook een duitser die volgende week komt.

Singpore is een grote stad, maar eigenlijk heel klein. Ik merk nu al dat je vaak dezelfde mensen tegenkomt en er is eigenlijk niet zo heel veel te doen voor een stad met zoveel inwoners, behalve shoppen tot je erbij neervalt! (De malls zijn echt belachelijk hier, ze zijn overal en zo groot dat je er makkelijk een uur in kunt verdwalen).
Maar natuurlijk is er nog genoeg te ontdekken, dus ik verveel me geen seconde. Het is hier verder nogal warm, altijd zo'n 30-34 graden en het regent vaak tussen 17u-19u. En dat is dus warme regen.. :P
De regels in de stad zijn heel erg streng. Je mag bijvoorbeeld niet eten of drinken in openbaar vervoer (boete is 300euro) en kauwgom is verboden. Ook op andere dingen staat vaak een hoge boete, maar eigenlijk is er nix aan de hand als je nix geks doet. Ik moet nog steeds wennen aan dat de verkeersrichting anders is (en dus ook mensen op het voetpad).

Het eten is hier heerlijk! Overal (als in; binnen 10minuten lopen van anyplace) zijn food courts, een soort overdekte markt met kleine eettentjes. Een maaltijd kost daar 1,50-4euro, dus ik kook nooit! Het meeste is alleen niet echt gezond en ik moet nog een beetje uitvinden hoe ik genoeg groenten eet hier.. (eet nu eigenlijk elke dag sushi, aangezien de sushisets in de supermarkt 4euro kosten voor een hele berg). Laksa is typisch Singapores eten, een soort pittige kokosmelk soep met visballen (een soort gehaktbal van gemalen vis denk ik), tofu en noodles, klinkt niet zo lekker, maar het is heerlijk! (behalve de visballen dan..) Ik kan al bijna medium-pittig eten, dus k ga verga niet meer van de honger en ik hoef niet alleen meer rijst te eten :P

Uitgaan is hier best wel tof, ondertussen een aantal leuke tentjes gevonden voor een drankje of dansje! Niet teveel drinken hier, want een drankje kost 6-10euro.. ;) Elke woensdag is het ladiesnight, gratis entree voor de ladies en bij sommige clubs onbeperkt gratis drinken! (maargoed, op donderdag moet k dus werken, dus dat wordt nooit te laat.. )

Het is zoo makkelijk om te reizen vanaf hier! Alls is goedkoop, retourtje bali is 100euro. Kuala lumpur kost een tientje, en naar vietnam is 100euro.. Dus daar gaan al mn centjes aan op ;)
In mijn eerste weekend ben ik met Verena, Karla, Baptiste (mn franse huisgenoot) en Samir (een jongen uit Singapore, in mn hostel ontmoet) een dagje naar Pulau (eiland) Ubin geweest, een eilandje dat bij SG hoort. Daar hebben we fiesten gehuurd en rondgefiets over het eiland. Het was een soort jungle met kleine hutjes en een asfalten weg erdoor, en blijkbaar zag SG er 50jaar geleden nog zo uit, bizar..
Op zondag naar Sentosa geweest. Dat is een man-made eiland onder SG. Er zijn beachclubs en allerlei vermaakdingen, zoals skydiving, surfen op een nep-golf etc. Tanjong beach club is de hipste club op zondag, met superchille muziek en mooie mensen en ik denk dat het best wel leuk is als je er met een groep bekenden heen gaat en lekker biertjes drinkt op t strand.
De zee is alleen heel vies, want de hele kust ligt vol met enorme containerschepen. Dus zwemmen zit er niet echt in...

Verena en ik zijn 2 weken geleden een lang weekend naar Kuala Lumpur geweest, 1 dag de stad verkent, onze nagels laten doen en eindelijk betaalbaar gezopen met een paar gasten uit NL in een supergave club waar Sander van Doorn draaide, VET! De volgende dag naar Melaka gegaan waar we met Ernest hadden afgesproken. Melaka is een klein stadje met Nederlandse invloeden uit de 17e eeuw, best wel grappig om te zien, maar heel toeristisch! Vooral de achtersteegjes met kleine boetiekjes waren leuk! Omdat de alcohol in Maleisie ongeveer 6x goedkoper is dan in SG, dachten we dat we wel een klein flesje gin mee konden nemen (mag tenslotte ook vanaf t vliegveld). Maar dat vonden ze bij de douane niet zo leuk... na heel wat papierwerk werden we gematst en mochten we t toch meenemen nadat we beloofden dat we het niet nog een x zouden doen... DUH! (achteraf hoorden we dat de boete op kan lopen tot 1000euro)

Vorig weekend naar Pulau Rawa, een mini klein eiland met 2 resorts (ons resort was vol, zo'n 50man), een strand, een glijbaan en een bar. Het was echt heaven.. een van de beste weekenden OOIT. En k kan er nog niet zoveel over zeggen, want elke x als k eraan denk, word k weer sad dat t voorbij is..

Gelukkig staat er volgende week weer een tripje naar Tioman eiland op de planning, we gaan snorkelen tussen t koraal daar, best wel cool. ;)
2 weken later gaan we naar Ho Chi Minh om Kester op te zoeken die daar stage loopt! :)

Hopelijk kan ik binnenkort weer een update doen!
Rosan

Actief sinds 30 April 2014
Verslag gelezen: 727
Totaal aantal bezoekers 1626

Voorgaande reizen:

02 April 2014 - 07 Juli 2014

Stage in Singapore

Landen bezocht: